204541mngscjpecq.gif

TATTIS VIESTISTÄ!

...JAA KUARSAAKS SUNKI UKKOS. MÄÄ KYL TIÄN MITÄ SE ON!!!! VIELÄKI SAA PAINAA VILTTI SELJÄSÄ EES TAAS JA KOITTAA JOS JOSSAI NURKASA SAIS VÄHÄ TORKAHDETTUU. SE ON KAIT SI MUN KOHTALO VOR EVER.

VAI ON PAIKAT KIPEET. MUSTA TUNTUU ETTÄ KOHTA MÄKI VÄHÄN VALITAN VAIVOJANI. TOIVOTA TSEMPPIÄ MUN SANOMISELLE JOOOKS!!!! JUU NY MÄ SANON ET MUN TOINEN OLGA ON IHAN KAKKANA. RIIPII KURKKUU JA TISSIIN ASTI. AUTOLLA AJAMINEN TEKEE OIKEEN KAKKELIA. OTIN ÄSKEN ROPPII...JOS AUTTAS JOHKII. NASSIKAN IMETYS JA NOSTELU EI AINASKAA PARANNA OLOTILAA SILTÄ OSIN.

...VOI VAK...PAINON VÄÄRÄÄ NAPPIA. OLIN KIRJOTTANU RUTKASTI KU PITI LÄHETTÄÄ, NII PAINON VAHINKOS KUMOA NÄMISKÄÄ, DÄÄÄM. OLKOON NY. MEEN KOHTA MAATA. MEE SÄKI!

T:TAUKKI

 

 Mää nauran TAAS täällä itekseni, ku olet nii hassu.

Kirjoitan sulle pidemmän ku kerkeen, aattele kerranki mullaki kiirus!!!

t: Nanu

 

Mää mikää hassu o ku realityy paan tuleen... Kiasus ku taitaa surffinetti pätkii ja näkö sumeta...Nassikka murjas päivän tai vähän useammanki pernaporkkanan ulos liberoon!

Juu, ajatus ny lamaantuu jollen käy avaamasa tota perjantaiaaton pommia. Palaillaan! Jos ei muutamaan päivään kuulu...olen menny edes, tai palailen pätkittäin.

t: Tellervo

 

NO MORO TAAS!

...SAIN JUST SUFEET JUATUU, EIKÄ OO VIEL PUOLIPÄIVÄKÄÄ. KOITIN HÖRPPÄSTÄ HÄTÄSEE ENNENKU SULHO TULEE RUAKIKSELLE. ETTEI LUULE, ETTÄ VAA TÄÄLÄ MAKAAN ENKÄ TEE MITÄÄ. EMMÄÄ KYL VIÄL OO PALJO KERENNY. EMMENTAALIA JUST EKAN OSAN SAIN SEURATTUU LAPSENHOIDOLLISTEN TEHTÄVIEN LISÄKS. HUAMEN AAMULLA TARTTEE OLLA TEHOKKAAMPI, JOTTEI MEE LEMMEN VIEMÄT OHI SUUN. TÄNÄ EHTOONA EI JOUDA SITÄKÄ HUAKAILEEN, KU KYLÄILYÄ PUKKAA PAHASTI PÄÄLLE NIIHIN AIKOIHIN. AAMU-UUSINNOILLE GLOORIAA! JOKU SAATTAS LUULLA ETTÄ OLEN TELKKARIN ORJA, MUT KYÄ SE ON IHAN TOISIN PÄIN, JUU.

MITÄS SINNE SUN RIANTOIHIS KUULUU? OLEKSÄÄ NY OLLU JÄNPTI SEN SUKULAATIN SYÄNTIS KANSANA?TUNNEKSÄÄ JO VIEROTUSOIREET? TUNTEEKS SUN MIÄHES? POIKAS? PAA SE SUN PARAS LIHAVEITTES NY MUUTAMAKS VIIKOKS KUITENKI KORJUU, ETTET SORRU YLILYÄNTEIHIN. KAI SE ROPPA SI ALISTUU KOHTALOONSA AJAN MYÄTÄ JA YMMÄRTÄÄ, ETTEI KOURISTELUT AUTA.

MÄÄ EN NY KERKII KAUAA HAKKAAN TÄTÄ KONETTA, KU TARTTEE JÄLKIKASVUA HAKEE OPINAHJOSTA KOTIO. EI NE NYKYÄÄ ITTE PÄÄSE POIS VESSAA KAUEMPAA.

KUULE, PIRÄS ITTES TAAS NAISENA JA MUN SISKONA.

MÄÄ VERÄN VÄLIKALSONKIT NÄIHIN MUN GASELLINJALKOIHIN, ETTEI RASVA JÄHMETY JA LÄHREN TONNE VAKIN PAKKASEEN!

PALAILLAAN!

t: T-T

 

  HUAMENTA!

ONKS SUN PÄIVÄ KUI LÄHTENY ALKUUNSA? OLIKS MASALLA TYRNÄT UNISORAT VIIME YÄKS?

MÄÄ LUULEN, ETTÄ MULLE SE ROISKAS TAAS JOTAI SEKUNTASANTAA MITÄ OLI PUSSIN POHJALLE JÄÄNY.

KERKES TAAS PALJO YÄN HÄMARINÄ HETKINÄ MIÄTTII SYVÄLLISIÄ. TOI RUPES KAUHEESTAAS MIÄTITYTTÄÄ, ETTÄ KUINKAKOOS PALJO MULTAKI ON ELÄMÄN AIKANA TULLU TOTA SÄÄRIKARVAA. PÄIVITTÄIN KU ANNAN LEIDISEIVILLE KYYTIÄ, NII KYÄ VARMAA MUUTAMAN PAALIN SAIS. ONKOOS SIINÄ JOTTAI TERVEYSVAIKKUTTEISIA OMINAISUUKSIA. NIINKU KANINVILLASAKI. ANKORATUATTEEKKI PISTÄÄ PINTAVERENKIARTOON ÄKSÖNIÄ. KYÄ SIINÄ VARMAA ON, KU AINAKU MIÄS (OMA) LÄHESTYY MUN SÄÄRIÄ, NII KYL SEN VERENKIARTO HETI VILKASTUU IHA MERKITTÄVÄSTI. MUL ON NIINKÖ VUNKTIONAALISET SÄÄRET. TIÄKSÄÄ ERES MITÄ VUNKTIONAALINEN TARKOTTAA? SE ON NIINKÖ JOHONKI TIETTYYN TARKOTUKSEE KEHITETTY TUOTE TAI JOTAI SEN SUUNTASTA.

PEIJAKAS...MEIRÄN NAPERO TEMPAS LATTIALLA EKAN KERRAN YMPÄRI. MENI LELUNSA TYKÖ ETTÄ PÄÄ KOPSAHTI PARKETTIIN, VAU! NII NE LAPSET KASVAA.

VÄLILLÄ MÄÄ SI TUNNEN ITTENI KAUHEEN TÄRKEEKS MUN PERHEELLE. YÄLLÄ VARSINKI ON IHA KIIRUSTA KU KOITTAA ANTAA KAIKILLE AIKAA. NAPERO ON SEMMONE YÄSYÄPPÖ. SI KU MÄÄ SAA SEN SYÄTETTYÄ, NII EIHÄN SE KERKII ERES RÖYHTÄSEE, KU MIÄS ON JO HYPISTELEMÄS SELÄN TAKANA YÄPAIRAN HELMOJA. ON SIINÄ SE HYVÄKI PUALI, ETTEI TU NOITA MAKUUHAAVOJA KU KÄÄNTÄÄ KOKOAJAN PUALELTA TOISELLE. ONKS SULLA MAKUUHAAVOJA? HIH, HUAMASIKSÄÄ KUI OVELASTI MÄÄ KOITIN UTSKIA TEITIN YÄELÄMÄÄ?? KYÄ MULLA SI VÄLÄHTÄÄ.

OLIS SE VARMAA JOSKUS YÄLLÄ KIVA NUKKUAKKI. VAIKKA EMMÄÄ SEMMOSISTA AJOISTA ENÄÄ MUISTA MITÄÄ. MUISTAKSÄÄ KU NUARENA NUKUTTII VIÄREKKÄI JA SÄÄ NUKUIT TOSI HYVIN. UKKONE JYRIS JA MÄÄ PELKÄSI PEITON ALLA. SÄÄ SOTKIT PEITTOS UNISAS JALKOIHIS JA SI SUN VARMAA TULI KYLMÄ JA VERIT MUN PEITON PÄÄLLES. SI MÄÄ PELKÄSI VAA ILMAN PEITTOO. SILLON TULI JOSKUS MIÄLEE, ETTÄ MIMMOSTAKAAS OLIS JOS OLIS PERHEEN AINOO LAPSI. MÄÄ VANNON ETTÄ SE OLI AINOO KERTA KU SEMMOSTA MIÄTIN.

EI MAAR, ARKIASKAREET ALKAA JA PITTÄÄ RUVETA HAESKELEEN PISTETTÄ KIRJOTUKSEN PERRÄÄ.

PÄRJÄILES JA PISTÄ TÄNNEKKI PÄIN KOODATEN TAAS!

T:TELLERVO

 


Huamenta sinnekki!

Mää si kans sain ukoltani tekstarin, sillai ku sääki saat monta kertaa päivässä sun sulholtas. Oli muuten pientä vaille ettei nokialainen saanut siipiä selkäänsä. SIIIS! Mää aina nääs niinko vähä ootanki miäheltä jotai viestei, sellasii romanttisii, jyynou!!! *iskevinään silmää'. Noh, ei ole tullut minkään valtakunnan viestii ainaka vuoteen. Mutta tänään tuli, se meni näin: "Duusonit kohta Novalla !". Arvaas alkoko härällä taas nouseen sauhu korvista!!! Kun tosta värssyn pätkästä mää en saa romanttista en si millään. Hyvä ku ymmärsin koko viestiä...Duusonit? Voi jumankekka sentäs!

Tiäks mää olen ny päässy ton asian yli jo aika kivasti ja mun tuli niin armoton nälkä. Lämmitin tossa jottai viime vuotista kiusausta, joka ei kyl suoraan sanottuna maistunu oikeen miltään. Heräsin nääs jo viireltä ja tässä si kans jo touhunnut vaikka mitä, nii nälkähän siitä tulee. Kävin noi lumityötkin aamulla tekemäs melkein paitahihasillani, ku toi lämpötila taas yli nollan. Ajattelin että lapiointi kevyempää ennen kuin lumi ehtii sulaa sellasiks klimpeiks.

Si mää rupesin leimaileen niitä leimakuvia. Kauheen kivvaa hommaa. Olisitpa täällä värittelemässä niitä mun kanssani niin saatas siinä samalla vähä jutella. Alkaa meinaan sormet jo ihan puutuun ku aina vaan naputellaan näillä masiinoilla. Vaikka kauheen kivaa tääki o. Sillai mieli niinku virkistyy kun saa purkaa kaikenmaailman DUUSONEJA, luotettavalle ihmiselle ja siskolle.

Tiäks mää meninaa ny soittaa sulle , pakko.

Kuulemisiin!!!!

t: Nanu

 

Tere ny viel !

Kyä meilläki tuo miespuolinen henkilö on olevinaan aina oikeessa, vähä niinku sääki. Olenki aina ajatellu että teissä on jotain samaa. Alkuuns panin hanttiin melkein joka asiassa, noin niin kuin muodon vuaks. Nykyään se saa puhuu mulle melkein mitä vaan ja siinä samalla pystyn ihan hyvin lukeen Aku Ankasta kuinka Iines on päässyt "ILTAPULUN" ( Ankkalinnan paikallinen iltalehti) päätoimittajaks ja palkannut Akun siinä siivellä rotaation esimieheks, niinku siitäki ny jotai tulis. Attele ny sääki, ankka painais lehtee niin että räpylät läpsyis!!!! Ai kamala, ku melkein tuli nauru.

Mulla alko toi pää korpeen oikein kunnolla, hain pari kantamusta klapei ja tais sen verran taas viima puhaltaa korvasta toiseen, että alko sätkiin. Hyvä että en lyäny sitä tohon hellan kupeeseen. Muutenki täytyy jo alkaa omaa päätään sen verran sääliin, ku tuntuu ,että ihan liian monta tällii on sekin raukka saanu. Kerranki sain suoraan takaraivooni puukengän, ja jälkensähän sekin sitten jätti.

Vai lähet sää shoppaileen. Ohan se ihan kivaa. Yleensä mää vaan kattelen ku muut soppailee, tulee sillai taloudellisesti aika edulliseks. Jotai vaatteita kyä pitäs hankkii. Tos yhtenä päivänä ku olin niinko vähän laittavinani parempaa päälle, ku hain TAAS puita, nii sulho sano että säähä olet ku Ryydefalk. Mää meinasin ottaa itteeni, mutta en si kumminkaan jaksanut. Istuin vaan puuvajassa tovin ja annoin vihan laskeutua. Istuin siä pinon päällä varttitunnin verran, olisin istunut kauemminkin, mutta pukamat sano että: "ny nainen sisälle ja vähä hätäseen, me jäädytään!!!!". Pakkasta oli kyä reippaasti yli -20, että varmaan ne oliki oikeessa.

Onneks mulla raitis miäs. Mää en ole sitä koskaan nähnyt alkoholin vaikutuksen alaisena, eikä sekään mua, luojan kiitos. Olenkin hälle monesti sitä sanonut, että jos olisin nähnyt hänet pikku pöhnässä, niin mää en todennäköisesti olis häneen haksahtanut. Että hyvä tuuri sillä on käyny ku mun sai, vaikka ite kehunki. Pitäsköös sitä oikeen onnitella? Voisin lähettää vaikka onnittelukortin jossa lukis: "Rakas, onnea että sait juuri minut" tai "Saitkin minut, siis parhaan sait" Voisin mää vaikka jonkun runonki tempasta, se vois alkaa näin:

Sinulle parasta tahdon,

itseni nyt annan.

Ketään muuta et tartte,

mut vain.

Lyhyestä virsi kaunis.

Ny mää tairan unohtaa itteni hetkeks tonne köökin pöydän viäreen ja kaapia korttitekeleet korjuuseen ,että saaraan taas maukasta kotiruakaa. Lupasin nääs Jussille laittaa oikeen makkaraperunat uuniin. Tiärän. Ohan se vaivalloinen ruaka, mutta palkitsee emännän.

Kerro si mitä sää löysit kauppareissusta. Ruakakaupan löydöt voit pitää ihan omana salaisuutenas!!!!

T: KooÄmmä

 

Terve sullekki!

Onki ollu ny vähä häsämiä etten o koneelle kerinny. Kävin vähä persaustani ulkoiluttamasa, jos se vaikka ymmärtäs vähä piänentyä. Aina ei luajan antimista jaksa olla kiitollinen. Tuupin siinä samalla nuorimmaista vaunuisa. Vaarallista hommaa seki oli, ku äijät paino mettäsä jäneksien peräsä ja sai luateja väistellä oikee olan takaa. Mää aina välii huutelin ettei olla kanien suku, vaikka lisäännytty ollanki viime aikoina.

Sää olit si meinannu pukamas jääryttää. Sulle aina sattuu ja tapahtuu.

Mitäs sille teidän eläinaktivistille kuuluu?

Muistaksää, kuin aktiivinen se joskus oli mun nettisivuilla. Kävi niitä miälipiteitääs jättämäsä kommenttilooraan. Si ku mul oli ne arpajaiset kävijöitte kesken, nii se vaikeroi ku ei hän voittanu mitää. Lähetinhä mää si sille sen lohrutuspalkinnon postisa. Näyttikse sulle sen ilmapallon, johon mää olin taiteillu sen omakuvan. Se olikin helppo toteuttaa. Silmälasit ja viikset lisäsin palloon, nii oli ku klooni. Sikku viä kotona vähä puhaltaa sinne ilmaa, nii tulee kolmiulotteinen. Sää voisit sitä vähä päivittää ja puhaltaa täytee. Eiks hää oo vähä viime näkemästä pyäristyny.

Si se kävi toisten loorilla mouruumasa, ku vaa ilmapallon sai. Mää sillon lähetin sille tämmösen sähköpostin:

"HUHUUUU...Oleksää jo heränny???? Onks käsi poikki kun et ole vielä käyny kekenkään sivuilla surkuttelemassa ittees ja narisemassa mun huomionosoituksista!!!
Ettet sää ny vaa olis yän aikana kokenu semmosta ihmettä, että sää oisit niinku miähistyny...yhressä yässä!!!Kyllä toi luaja on si ihmeellinen, ku tommosia yllätyksiä meille järjestää...Muista ny ehtoolla maata mennesäs siunata ittes ja kiittää luajaa ku se oli nii viitteliäs että meni alkuperästä luamustaa vähä korjailee...mää kiitän kans.Mää kiitän vaik koko loppu vuaren!
Aattelin ruveta taas piipahteleen sun sivuilla usseemmin jotta saaraan siihen sunki kävijäkalkkulaattoriin jottain eloo. Mahtaakoos mennä maitohapoille jos sitä päivittäin alkaa liikuttaan.Tairan sen riskin ottaa...ja si sää saat huamioira mun aktiivisuuren kans. Emmää vaa pahastus jos saisin ilmapallon omakuvalla...säähän voisit brodeerata sillä sun koneellas siihe vaikka mun rippikuvani. Sää oot kuulemma aika hyvä siinä hommassa...olen tualta sivuilta lukenu kuin neidot kehunu kilvan. Olit jottai sammakoita lätkiny kankaalle ja lippiksiin. Ettet vaa olis käyny joenvarresta haavin kans niitä onkimasa ja laminaattikoneella lätkässy lipalle??? Oli meinaa sen verra airon ja hyvännäkönen...Huamaaksää että kyllä määki osaan olla ystävällinen ja antaa positiivista palautetta jos mää vaa tahron. Enkä minkää palkinnon takia tässä nuoleskele vaa ihan airoista tuntemuksista käsin olen liikkeellä.
Tairan ny lopetella että kerkiit jottai hommiaski tekkeen ettei koko päivä me tän novellin lukemises. Mää oon iha piruuttani meinaa vaikeuttanu tekstiä ja jättäny tavuviivat iha loppuun...saat si itte sijotella niitä haluamiis kohtiin hi hi hi!!!! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------."

En tiä, ei kai se tosta nii hyvääkä tykänny, mutta loppu se poru kumminki. Hiano miäshän se sun armastukses on. On nii pal hyvän päälle ymmärtäny, että sunki ottanu.

Mun tarttee ny mennä ruakkii kans sakkia, ettemmää saa huutia.

soomoro!

t: systeri

 

Loppiaisesta viä...

Pakko si heti kirjoittaa etten unhota.

Tuossa vietimme suhteellisen rauhaisaa hetkee loppiaisena ruokapöydässä. Siinä sitä juteltiin niitä näitä ja kutes tiät on mun haaveena ollu iät ja ajat kirjan kirjottaminen. Olen mää sen jo alottanutkin, oliskoos siitä jotai pari vuotta. Sillon tällön jopa saanu jotai aikasekski.

No me siinä sitten istuttii sulhon kanssa vastakkai, niinku aina. Kateltiin ikkunasta ulos ku tikka hakkas päätään taas lintulautaan ja koitti saada raukka ruakaa. Sulho sitä koitti pelästyttää ikkunan läpi ja menihän se lopulta matkoihinsa. Se o kans oikee eläinaktivisti, kauheen aktiivisesti se ajaa ne nääs aina vaan matkoihinsa, siis tikat.

Nii mitäs mun pitikää...hmmm....

Ai niin. Sulholle kerroin, sit ku se oli taas rauhottunu siihen paikalleen, että mun alkaa kirja oleen jo aika kivalla mallilla. No hää tietty kysy että missäs mallissa? Ja oli sen näköinen niin kuin muka sitä olis kiinnostanu. Sanoin sille että puolivälissä, sillee rennon huolettomasti. No mutta sehän on hianoo hää vastas. Niin munki mielestä mää lisäsi ja sanoin että ei puutu enää ku 4 sivua. Silloin meinas sulhon muusit lähtee pikana mun naamalle, onneks sai sentäs jarrut kii ajoissa. Kyä muaki alko vähä naurattaa, mutta vitsiks se oliki sille tarkotettu. Aattele ny sääki, kantta olis enemmän ku kirjaa.

Oikeesti hän on kyllä kauheen kannustava melkein joka asiassa ja se on kauheen kivaa.

Mää olen tässä etsinyt sitä mun kirjoitelmaa, mihinkääs sen olen pistänyt. Enää en eres muista mistä siinä romaanin alussa kerrottiin. No kai se taas jostain löytyy. Viimeistään silloin kun tuo paperipino kaatuu tosta mun pöydänkulmalta tohon permannolle.

Menisköös maata, mua huvitakka taas enää mikää.

Arska alkoi muuten paistaa, mahtaakoos jäärä asumaan?

palaillaan.....

Nanu

 

 

Mää oon aina sanonu,että susa on kirjottaja-ainesta. Enkä ollu nykkä vääräsä. Niinku yleensäkki mää oon lähes aina oikeesa. Miehenki kans ku jutustellaa, nii kyä mää monta kertaa ihan sääliä sitä kohtaan tunnen. Nii usein se on vääräsä. Mistähän noi miähet ne miälipiteensä löytää. Joskus mää sanon jotain ihan tyhmää vaa iha sen takia, että toinenki sais onnistumisen tunteita. On ne miehellekki tärkeitä. Muutonhan se syä ittees henkiltä noitten väyrysenpäitten kansana. Se ku on vähä semmone tunnesyöjä. Oleksää niitä väyrysenpäitä syäny. Niitä saa tualta irtokarkkiosastolta. Emmää sitäkä ymmärrä että justaansa niihin jää koukkuun. Menin kerran erreyksissäni lyömää nenäni siihe väyryslooraa. Su sianleuka, mutta oli vinkee haju. Lähinnä tuli miälee hevosenhiki. Mutta miähet ny syä kaikenlaista outoo ja jua kans. Niinkö toi olunen. Sen juamista mää en ymmärrä, vaikka paljon ymmärränki. Mun miäs ei kyl jua, ku on nii noloo jos se tulee pussailee oluselta lemuten, nii mun tarttee lähtee laatotushommii. Kummasti romantiikka kärsii, ku pussatessa joutuu vaa keskittyy edellispäivän sopan nieleskelyyn. Enkä mää noista kaljaveikoista muutonka välitä. Ennemmi mää haistelen niitä hevonhien väyrysiä.

Onk sun miehellä joskus hyviä mielipiteitä?

Nii ja jos on nii onks ne sen omia vai onks se lainannu ne sulta?

Mää meen ny vähä tällää, ku lähretään kauppareisuu. Koitas saara kirjas loppuun (jos löyrät sen) !

t: Tellervoinen

 

 Heippan!!!

 

No kiva että kaikilla kivaa juuu.....Mää en o koskaan kuullukka mistään väyrysen naamoista. Onks ne mustii? Siis mää en oo rasisti, nouvei, mutta jotenki ne vois si olla ees salmiakkii, säilyis joku tolkku.

Mulla paistuu pari pizzaa, tai siis toinen uunis ja toinen jo valmis ku meillä nii piäni uuni.

Poitsuki ny kotosalla koko viikonlopun (ehkä), niin kiva laittaa niinko perjantai pizzaa, jyynou. Miäs tos ompelee yhtä tilausta. Mulla edellee todella pahasti vaiheessa se tuotearkisto, mutta pikku hiljaa. Kai se si on hyvä kun kaikki siellä arkistossa, *tajuuvinaan*!!!!!

Meillä siis ei ole sen kummempia viikonlopuks...

Röyh...

Kipasin täs välil jo syömäs, on se aina vaa niin hyvvee, ruaka meinaan.

By the way....mun autos haisee taas hiiren pissa. Varmaan sen viime vuotisen pissit taas alkaneet lemuta siellä, kun on niin kosteeta ilmaa. Pitäs varmaan ostaa toi hajukuusi. Millasenkoos ostais?? Pitää miettiä kauheen tarkkaan, kun se on kuitenkin semmonen pitkäaikasempi valinta. Mut en mä ainakaan sitä perinteistä vihreetä haluu, se on jotenkin niin maskuliininen. Mut ehkä joku Bärsssikka tai Vaanilja, meipii...Saakoos niitä paketteja kaupas availla ja hieman hajustella? Tiäks sää?? Kun ei kuitenkaan tahtois ostaa sikaa säkissä. Onhan se kuitenkin aika iso sijoitus, varsinkin "näinä" aikoina. Taitaa maksaa jo ihan 3 ekee. No mä viä miätin. Voisiks sää tulla mulle makutuomariks, keitaalla niitä ainakin on....

Kiitti muuten vauvelin kuvasta taas. Kui lapsi voi olla niin kaunis ja suloinen. Kyl siel Neuvolassakin ne varmaan diggas.

Mites sun jälkimaininki? Ilmeisesti kaikki ok.

Juu sen verran viel siitä mun eilisestä käynnistä siel samaisessa talossa seinän takana.

Siis tämä hoitaja joka oli aivan ihana, otti sen papan ja sen otto nyt on niin kuin hammasharja olis käyny suuss, no toi ei ollut ny ehkä paras mahdollinen vertaus, mutta siis anyway. Sitten hää sannooki että kierukan langat hukkunut johonkin v...tuuun!!!!! *REPEEN* omille vitseille!!!!! No sinnepä sinne!!!!!! Kertoi että sellasella virkkuukoukulla koittaa napata lankojen päästä kines ja jollain "kammella" avata kohdun suuta. Sanoin jo siinä vaiheessa että pliis ethän kerro lisää. No jos ei tää, se lääkäri siis, saa sitä veketsu, niin sairaalan ultrassa tosiaan yritetään kalastaa se koko jakosarja ulos sieltä.

Tiäks kuule mää ihan masennuin koko eiliseks iltapäiväks, sellasella fiiliksellä, että miks aina mulle tälläsiä paska juttuja? Nytkin viä se asia ottaa päähän. Viimenen päivä tätä kuuta meen sinne ehkäisyneuvolaan ja voi olla että on paha miäli ku meen sinne, sillee valmiiks peloteltuna. Mutta olen mä pahemmassakin tilanteessa ollut, vaikka ne on eri juttuja. Mulla vaan taitaa jokin mittari tulla täyteen, ei meinaa oikeesti jaksaa. Kai se mittari joskus tuleekin täyteen. Ja täytyyki tulla, eihän sitä muuten olisi normaali. Mutta en mää sitä jaksa kuitenkaan jäädä murehtiin tän pidemmäks aikaa, menee ihan aika hukkaan. Voi kai sanoa että käsittelin asiaa omalla tavallani, ja voihan olla että kaikki menee ihan normaalisti ja se on sillä selvä, siks turha murehtiminen on turhaa ja seli seli......

Mä taidan ottaa nyt kiiltokuvat kauniiseen käteen ja plarata ne tonne arkistoon tai kortisto tai mikä se nyt on????? En mä niitä oikeestaan haluis myydäkkään, ku ne on niin ihania, mut pakko aina välillä. Tuossa jo aikasemmin niitä katselin ja huomasin sellasen asian että en olekkaan niitä oikeen kunnolla katsellut sillee läheltä. Niistähän löytyy vaik mitä.

Mutta mukavaa viikendiä teille koko katraalle.

Terveisin Nanna




MORO!

ONKS MULLA VIÄ SISKOO VAI OLEKSÄÄ MUT VALLA HYLJÄNNY, KU EI MITTÄÄ KUULU? MÄÄ TÄSÄ OON KOIKKELEHTINU SINNE SUN TÄNNE KOKO AAMUN JA AATTELIN NY LEPUUTTAA ITTEENI LÄPYSKÄN ÄÄRELLÄ.

ONKS MUUTO KAIK SILLAI MALLILLAAS?

MULLA ON TÄNÄÄ TAAS TOI HARRASTEPÄIVÄ. EHTOOLLA SAA NAPA KYYTIÄ ITÄMAISENTANSSIN RYTKEESSÄ. SE ON KUULE SI NII OTOLLINEN LAJI MUN VARTALOLLE. MÄÄ SAAN JUMALATTOMAN KOMEET VÄRISTYKSET AIKAAN IHAN MUUTAMALLA HETKAUTUKSELLA. OLEN NÄÄKS NIIN KU ALATOOPIA. KERRAN PARI HETKAUTTAA LONKKAA NII JÄLKIVÄRINÄÄ RIITTÄÄ PITKÄLLE EHTOOTA JA PALJETIT KILKATTAA KU KOPRAN PYRSTÖ.

MÄÄ EN OO KAUHEESTAAS KOTONA ESITELLY TAITOJANI (YLEISÖN PYYNNÖSTÄ HUALIMATTA). LAPSET KU OLI PIÄNEMPIÄ, NII LAITON JOSKUS OLKKARISSA ITÄMAISTA MENEEN. KATSEET OLI SITÄ LUAKKAA ETTÄ SE VÄHÄ NAKERSI MUN ITSETUNTOO. MIÄTIN, ETTÄ PAREMPI PITÄÄ SISÄLLÄ ASUVA HAAREMINAINEN VAA IHA OMANA SALAISUUTENAAS.

OLEKSÄÄ OLLU SUN HARRASTUKSES PARISSA, NIITTE ASKARTELUJEN MEINAAN.

EMMÄÄ TÄSÄ TAAS KAUAA KERKIÄ ISTUU, KU MIÄS TULEE KOHTA RUAKATUNNILLE KATTOO SAISKO MURUA RINNAN ALLE.

EILISTÄ LOORAA SAA LÄMMITTÄÄ. TÄYTYY KERETÄ POLTTAA VÄHÄ AIKAA HAJUKYNTTILÖITÄ, NII SAA HUUSHOLLII RAIKKAUTTA. HAJU MUISTUTTAA EREHRYTTÄVÄSTI YHTÄ PESUAINETTA...VOIS TYHMEMPI LUULLA ETTÄ OON SIIVONNU, HIH!

EI MAAR, PAAS NY MULLE VÄHÄ KIRJOTELLEN, ETTEI MEE IHAN MONOLOOKIKS TÄÄ SÄHKÖTTELY!

VOIS HYVI TOIVOTTAA SUN SISKOS!

 

Moro taas!

Tulin tualta raikkua rääkkäämästä ja aattelin jälkivenytellä näpyttelyn merkeisä. Kyä ton masiinan kans hiki tulee, ku sitä pualki tuntia polkasee. Kymmenen minuuttiaki piisaa.

Mutta ei sillä painon purotuksen kans taira olla mittää tekemistä. Mää vähä joskus seurailen siittä kalorioitten kulutusta. Ei kannattas. Ku mää verän semmosta kahtakyt kilsaa tunnissa parikyt minsaa, nii 150 kaloriaa on menetetty. Jos mää huitasen pual litraa ehtaa jäätelöö, nii siin o 1000 kaloriaa jotta paukahti. Ehämmää kerkeis ku raikun seljäsä seisoo, jos mää koitan saara tän elopainoni notkahtaa alamäkkee.

Kyä se vaa nii o, jotta makiat tars jättä kaupan hyllylle tai teipata suu umpee tällä tahron voimalla.

Mää osti joulun alla semmose mustan mekonki. Meinasi, jos pääsis vaikka miähe pikkusii jouluihi. No en si päässy. Ei sen pualee, ei se ihan kokonaa mulle ois viä mahtunukka. Sillai alkuehtoosta varmaa ois viä menetellykki imetykse jälkee, mut kyl pikkutunneilla jo olis tehny tiukkaa. Se mekko ny si saa vaa orotella neitsytmatkaansa.

Oleksää askarrellu?

t: Tellu

                                1845126otdzpv1ngd.gif